سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویزای گلوبال تلنت استرالیا

 

از اواخر سال 2019 ویزای جدیدی به نام گلوبال تلنت یا ویزای نخبگان استرالیا در وب سایت اداره مهاجرت معرفی شد. با دریافت ویزای تلنت اقامت دائم استرالیا به شما و خانواده تان تعلق می گیرد. برای دریافت این ویزا باید در یکی از شاخه های 1- علمی 2- ورزشی 3- هنر و 4- یک حرفه یا تخصص جزو افراد سرآمد در کشور خود و در دنیا (بین المللی) باشید و دستاورد های بزرگی هم داشته باشید. اگر این شرایط را داشتید،‌ باید یک شخص یا شرکت که در همان زمینه در استرالیا شخص یا شرکت شناخته شده ای است، معرف شما شود. اگر معرف یا نامینیتور شما شخص بود، باید اقامت دایم و یا سیتیزن استرالیا را نیز داشته باشد. برای مثال فرض کنید که شما یک ریسرچر هستید،‌ معرف شما مثلا در استرالیا نیز یک دانشمند یا استاد می تواند باشد. اگر شما و  معرف یا نامینیتور پذیرفته شوید، با احتمال بسیار بالا ظرف مدت کوتاهی اقامت دایم را دریافت خواهید کرد.

دقت داشته باشید که در حال حاضر شانس بالا برای افرادی است که در شاخه آکادمیک این ویزا متقاضی می باشند. متاسفانه در حال حاضر شاخه هایی مثل هنر و ورزش شانس خوبی ندارند.

ویزای گلوبال تلنت استرالیا چرا و از کجا آمد

در تاریخ 4 نوامبر 2019 بر اساس دستور شماره 85 تحت سکشن 499 ویزای گلوبال تلنت استرالیا به صورت رسمی وارد میدان شد. با توجه به اینکه کشور های رقیب استرالیا در جذب استعداد کمی از استرالیا بهتر عمل می کردند، دولت استرالیا تصمیم گرفت تا سهمیه ای برای این افراد داشته باشد. جذب افراد تلنت به منظور رشد و شکوفایی بیشتر کشور و ظهور فرصت های جدید و تازه برای اقتصاد استرالیا می باشد. کشور های پیشرفته به خوبی به این مهم دست یافته اند که تغییرات بزرگ و رشد و شکوفایی کشور عموما از طریق نخبگان انجام می گیرد.

افرادی که برای ویزای گلوبال تلنت استرالیا در اولویت هستند

همان طور که گفته شد، ویزای گلوبال تلنت استرالیا برای افرادی است که در یکی از حوزه های هنر یا ورزش یا یک صنعت و حرفه و یا حوزه آکادمیک سرآمد باشند. اما در حال حاضر شانس بالا برای حوزه آکادمیک است. حتی در حوزه آکادمیک مشخص شده است که تمرکز روی کدام رشته ها باید باشد. بر اساس مطالعات میدانی و بررسی و تحقیق روی منابع بسیاری که انجام دادیم، ما این دسته بندی را بر اساس اولویت بندی به چند بخش تقسیم کردیم.

اولویت بسیار بالا

برای افرادی که 3 شرط زیر را دارند:

شرط 1:  زمینه کاری و تحصیلی آنها در یکی از 7 شاخه زیر باشد (این 7 شاخع بسیار مهم است چرا که از طریق مشورت و تحقیق با مرکز رشد صنعت، سازمان آسترید،‌ دپارتمان صنعت،‌ دپارتمان علوم و نوآوری،‌ دپارتمان کاریابی، دپارتمان مهارت و تخصص، دپارتمان بیزینس های فامیلی و کوچک و بخش های مرتبط به دانشگاه و آکادمی های علمی بدست آمده است).

  1. تکنولوژی کشاورزی شامل کاربرد تکنولوژی در تولید غذا و کشاورزی
  2. تکنولوژی فایننس شامل افرادی که روی اتوماسیون کردن استفاده از سرویس های فایننس کار می کنند.
  3. تکنولوژی پزشکی و داروسازی
  4. امنیت سایبری
  5. اطلاعات کوانتوم، دیجیتال، دیتا ساینس و آی تی
  6. هوانوردی و تولیدات پیشرفته
  7. انرژی و تکنولوژی معادن

شرط 2: افرادی که در 3 سال گذشته دکترا گرفته باشند. و یا نشان بدهند که تز آنها تا 6 ماه آینده تمام می شود و مدرک دکترا می گیرند. و یا افرادی که در 3 سال گذشته لیسانس و یا ارشد گرفته باشند و معدل آنها بالای 16 باشد.

مزیت رقابتی:  افرادی که درخواست شغلی از استرالیا داشته باشند که نشان بدهند 148,700 هزار دلار سالانه (بر اساس FWHIT) درآمد می کنند. یا اگر در خواست شغلی نداشتند، نشان بدهند که در حال حاضر این درآمد را دارند. و یا اگر این را هم نداشتند، بتوانند نشان دهند که در استرالیا توانایی این درآمد زایی را دارند.

اولویت بالا

برای افرادی که 2 شرط زیر را دارند:

شرط 1:  زمینه کاری و تحصیلی آنها در یکی از 7 شاخه زیر باشد:

  1. تکنولوژی کشاورزی شامل کاربرد تکنولوژی در تولید غذا و کشاورزی
  2. تکنولوژی فایننس شامل افرادی که روی اتوماسیون کردن استفاده از سرویس های فایننس کار می کنند.
  3. تکنولوژی پزشکی و داروسازی
  4. امنیت سایبری
  5. اطلاعات کوانتوم، دیجیتال، دیتا ساینس و آی تی
  6. هوانوردی و تولیدات پیشرفته
  7. انرژی و تکنولوژی معادن

شرط 2: افرادی که در 3 سال گذشته دکترا گرفته باشند. و یا نشان بدهند که تز آنها تا 6 ماه آینده تمام می شود و مدرک دکترا می گیرند.  یا افرادی که در 3 سال گذشته لیسانس و یا ارشد گرفته باشند و معدل آنها بالای 16 باشد.

اولویت متوسط

برای افرادی که 2 شرط زیر را دارند:

شرط 1:  زمینه کاری و تحصیلی آنها در یکی از 7 شاخه زیر باشد:

  1. تکنولوژی کشاورزی شامل کاربرد تکنولوژی در تولید غذا و کشاورزی
  2. تکنولوژی فایننس شامل افرادی که روی اتوماسیون کردن استفاده از سرویس های فایننس کار می کنند.
  3. تکنولوژی پزشکی و داروسازی
  4. امنیت سایبری
  5. اطلاعات کوانتوم، دیجیتال، دیتا ساینس و آی تی
  6. هوانوردی و تولیدات پیشرفته
  7. انرژی و تکنولوژی معادن

شرط 2: افرادی که  مدرک شان در 3 سال گذشته نباشد ولی بتوانند ثابت کنند که درخواست شغلی از استرالیا دارند که نشان بدهد 148,700 دلار سالانه درآمد می کنند. یا اگر در خواست شغلی نداشتند، نشان بدهند که در حال حاضر این درآمد را دارند. و یا اگر این را هم نداشتند، بتوانند نشان دهند که در استرالیا توانایی این درآمد زایی را دارند.

اولویت پایین

برای افرادی که می خواهند از شاخه هنر یا ورزش و یا حرفه تخصصی (به جز 7 رشته بالا که اعلام شد) اقدام کنند.

(در حال حاضر شانس این دسته از افراد پایین است).

مدارک لازم برای ویزای تلنت استرالیا

 

  • در کشورتان و به صورت بین المللی در یکی از زمینه های هنر، ورزش، یک حرفه یا تخصص خاص، و یا ریسرچ جزو افراد برتر و شناخته شده باشید و دستاورد های خاص و نمونه داشته باشد. در حال حاضر شاخه آکادمیک شانس بالاتری دارد.
  • باید ثابت کنید که در سه سال گذشته مدرک دکترا (یا تا 6 ماه دیگر مدرک را می گیرید)، یا ارشد (معدل بالای 16)، یا لیسانس (معدل بالای 16) دارید. اگر این مدارک را ندارید، ثابت کنید که می توانید درآمد سالانه 148700 دلار در سال داشته باشید.
  • معرفی در استرالیا داشته باشید که اقامت دایم و یا سیتیزن باشد، شناخته شده باشد و در همان زمینه تخصصی شما را به استرالیا معرفی کند. توضیحات بیشتر را در همین مقاله بخوانید.
  • باید نشان دهید که می توانید در زمینه تخصصی که دارید شغل پیدا کنید و در استرالیا موثر باشید. توضیحات بیشتر را در همین مقاله بخوانید.

مدارک عمومی برای ویزای نخبگان استرالیا

  • سن شما باید بالای 18 و کمتز از 55 سال باشد.
  • مدرک زبان برای ویزای گلوبال تلنت استرالیا نمره میانگین 4.5 ایلتس  و یا نمره 30 در آزمون pte می باشد.
  • سربازی برای آقایان
  • انجام آزمایشات پزشکی
  • گواهی عدم سو پیشینه
  • انجام آزمایشات بیومتریک
  • مبلغ 4110 دلار برای نفر اصلی، 2055 دلار برای همراه و برای فرزند زیر 18 سال 1030 دلار

معنی واژه “دستاورد خاص و نمونه” و “دستاورد بین المللی” در گلوبال تلنت استرالیا

اما شاید یکی از مهمترین شروط ویزای گلوبال تلنت این است که شما باید در طول 2 سال گذشته تا امروز به صورت “بین المللی” در یکی از زمینه های ورزش، یا حرفه ای خاص، یا هنر یا بخش آکادمیک  “دستاورد خاص و نمونه”  داشته باشید و شناخته شده باشید. اجازه بدهید این معانی را با هم بیشتر زیر ذره بین قرار دهیم. معنای “بین المللی” چیست؟‌ معنای “دستاورد” چیست؟

 دستاورد خاص و نمونه

دستاورد های شما باید خاص و سرآمد باشند. این به این معنی است که شما باید در زمینه کاری خودتان جزو سرآمد ها باشید. یعنی در همان زمینه کاری خودتان از بقیه افراد معروف تر و خاص تر باشید. توانایی های بیشتری از بقیه آنها داشته باشید. دستاورد های شما باید طوری باشد که بتوانید نشان بدهید که برای همیشه در آینده ادامه خواهد داشت. برای نشان دادن این بخش از مدارک زیادی می توانید استفاده کنید اما مهم ترین آنها شامل جوایز شما، توصیحات شخص معرف شما، مدارک و لایسنس های شما و توصیه سازمان های دیگر درباره شما هستند.

اگر در حرفه ای هستید، دستاورد های شما می تواند شامل مقاله هایی باشد که به دستاورد های شما اشاره می کند. اگر در حرفه آکادمیک شاغل هستید، دستاورد های شما می تواند سایتیشن و رتبه و تعداد مقالات شما باشد. اگر در بخش ورزشی هستید، دستاورد های شما می تواند شامل رنکینگ ملی و بین المللی شما باشد. اگر در حوزه هنر هستید، دستاورد های شما می تواند شامل فروش آلبوم های شما باشد. البته این ها مواردی بود که به طور نمونه اشاره شد. مثال های بسیار زیادی می توان درباره این دستاورد ها اعلام کرد. سایر مدارک شامل:‌

اگر از طرف دولت نامه یا جوایزی دارید.
اگر جوایز بین المللی دارید.
اگر در رادیو یا تلویزیون به موفقیت های برتر شما اشاره شده است.

به خصوص باید ثابت کنید که دستاورد های شما در طول 2 سال گذشته ادامه داشته است.

دستاورد بین الملی

دقت داشته باشید که رشته و زمینه شما باید در استرلیا هم وجود داشته باشد. برای مثال اگر شخصی استاد موسیقی در شاخه “تار” باشد، این آلت موسیقی در استرالیا چندان کاربردی ندارد. پس هر چقدر هم این شخص خاص باشد، باز هم امکان دریافت این ویزا را ندارد. همچنین زمینه شما باید به صورت بین المللی هم شناخته شده باشد. برای مثال اگر به کشور دیگری بروید هم دستاورد شما در آن کشور جدید باز هم بالاتر از هم حرفه های شما باشد.

اگر در کشور خودتان دستاوردی دارید که تراز اول محسوب می شود و می خواهید بر اساس آن دستاورد ویزای تلنت استرالیا را اقدام کنید، باید بتوانید ثابت کنید که دستاورد شما در کشور های دیگر هم استانداردی برایش وجود دارد. یعنی دستاورد شما در چندین کشور نیز به همان صورت وجود دارد. همچنین دستاورد های شما باید با استاندارد های استرالیای هم باید مطابقت داشته باشد.

برای مثال اگر مدیر رده بالای یک سازمان هستید که آن سازمان بسیار معتبر و شناخته شده است.

ویزای نخبگان استرالیا و معرف یا نامینیتور

گفتیم برای دریافت ویزای گلوبال تلنت باید شخص یا شرکتی معرف شما باشد. این را هم گفتیم که اگر معرف شما شخص است، باید حتما اقامت دایم و یا سیتیزن داشته باشد. حال به بررسی جزیی تر این موضوع بپردازیم. شخص معرف یا نامینیتور در استرالیا باید ثابت کند که چرا می خواهد شما را در زمینه کاری خودش معرفی کند. شخص معرف حالت اسپانسری ندارد و صرفا معرف شما می باشد. ایشان باید توضیح دهد که چرا فکر می کند که شما می توانید برای استرالیا مفید باشید. معرف باید به دستاورد های شما اشاره کند و هر کدام را به تفصیل مورد بررسی قرار دهد. اگر قسمت اولیه کار پذیرفته شد، در قسمت بعدی فرم 1000 نیز توسط معرف پر می شود. هر چه قدر معرف شما شهرت بیشتری داشته باشد بهتر است. دقت داشته باشید که الزامی ندارد که معرف شما حتما شخصا در استرالیا باشد. ایشان می تواند مثلا شاغل در کشور دیگری باشد اما اقامت استرالیا را داشته باشد و یا شهروند استرالیا باشد.

اثبات توانایی مالی و کاری در استرالیا با ویزای نخبگان استرالیا

برای بالا بردن شانس بهتر است نشان دهید که بعد از دریافت ویزای گلوبال تلنت می توانید در استرالیا در همان زمینه تخصصی خودتان مشغول شوید و یا کسب و کار راه اندازی کنید و برای استرالیا مفید باشید. برای اثبات این بخش نیاز است که برای مثال توضیح دهید که چگونه دانش شما در زمینه تخصصی تان در استرالیا به شما کمک خواهد کرد. نامه هایی که از سازمان هایی در استرالیا که نشان بدهد شما می توانید در سازمان آنها کار کنید نیز مفید خواهد بود. همچنین توضیحات معرف شما نیز بسیار کارساز خواهد بود. نامه های کاری از کارفرمایان قبلی و مدارک و سوابق قبلی شما نیز در این بخش کمک کننده خواهد بود.

نحوه اقدام برای ویزای گلوبال تلنت

در حال حاضر وب سایت برای افرادی امکان اقدام می دهد که “اولویت بسیار بالا” و یا “اولویت بالا” داشته باشند. اگر این شرایط را دارید، به صورت زیر اقدام می کنید:
ابتدا باید در این صفحه از سایت اداره مهاجرت استرالیا  رزومه خود و توضیحاتی حدود 300 تا 750 کلمه درباره خود بنویسید. مهمترین مواردی که دراین مرحله باید در این قسمت وارد کنید عبارتند از: دستاورد های خودتان در زمینه هایی که بالاتر اعلام کردیم (در یکی از 7 زمینه) و معرفی نامینیتور خودتان در استرالیا به عنوان معرف شما. پس در این مرحله معرف یا نامینیتور خودتان را نیز معرفی می کنید. مبلغی را پرداخت نمی کنید. در این مرحله باید رزومه ای از خودتان آپلود کنید. همچنین تمامی دستاورد های علمی و کاری خود را که قابلیت خوبی دارند اعلام کنید.

اگر درا این مرحله تایید شدید، کدی به نام global talent unique identifier دریافت می کنید. حال با این کد مدارک تکمیلی خود و نامینیتور را ارسال می کنید. فرم Form 47SV را دانلود کنید و پر کنید. فرم 1000 نیز باید توسط نامینیتور پر شود. سپس آن را به همراه سایر مدارک که بالا گفته شد، به صورت آنلاین و یا با پست به دفتر  اداره مهاجرت در آدلاید بفرستید. اگر مدارک را پست می کنید، فیش پرداخت مبالغ را هم رو پرونده بگذارید. پرداخت از طریق این لینک امکان پذیر است.

ویزای گلوبال تلنت استرالیا و زمان و هزینه

ویزای گلوبال تلنت و یا نخبگان استرالیا یک ویزای سریع است. تجربه ها نشان داده است این ویزا کمتر از 2 ماه صادر می شود. همچنین هزینه های مربوط به ویزا به صورت زیر می باشد:

نفر اصلی پرونده: 4110 دلار استرالیا
نفر همراه بالای 18 سال: 2055 دلار استرلیا
فرزندان زیر 18 سال: 1030 دلار استرالیا

ویزای 124 استرالیا

اگر خارج از خاک استرالیا هستید برای ویزای 124 استرالیا اقدام می کنید. ویزای گلوبال تلنت استرالیا همان ویزای معروف به ویزای نخبگان استرالیا می باشد.

ویزای 858 استرالیا

اگر داخل خاک استرالیا هستید برای ویزای 858 استرالیا اقدام می کنید.

محدودیت های گلوبال تلنت استرالیا

  • اگر با ویزای توریستی به استرالیا آمده اید، امکان اپلای روی ویزای نخبگان را ندارید.
  • همچنین اگر ویزای شما 491 و یا 191 است، برای اقدام روی ویزای تلنت استرالیا باید حداقل 3 سال از تاریخ ویزای شما گذشته باشد.

برای اخذ ویزای استرالیا و مهاجرت به استرالیا با ما در ارتباط باشید.